Jak jest różnica między działaniami korygującymi a zapobiegawczymi?

Działania korygujące i zapobiegawcze są kluczowymi elementami do Systemu Zarządzania Jakością (SZJ), które skupia się na ciągłe doskonalenie i zadowolenie klienta. Rzeczywiście, żadnych ISO  9000 typ powinien mieć tego typu uwagi, niestety wielu nie.
Ważne jest, aby właściwie wykorzystać te dwa podsystemy budując nowy system zarządzania jakością w oparciu o jakiekolwiek normy jakości, lub zmianę istniejącego SZJ. Aby to zrobić, należy zrozumieć różnicę pomiędzy działań korygujących i zapobiegawczych.
Przeszłość i Przyszłość
Po prostu, Działanie korygujące jest oparty na niezgodności razie, co się wydarzyło w przeszłości. Działania zapobiegawcze oparte jest na zapobieganie niezgodności zdarzenia w przyszłości. Oba są podobne proceduralnie, ale z uwzględnieniem opisanych. Razem, działania korygujące i zapobiegawcze-zazwyczaj są integralną częścią programu ciągłego doskonalenia.
Obie podsystemów powinien używać jakiś rodzaj dziennika w celu rejestrowania każdego zdarzenia; naprawcze Zaloguj Action i Preventive Action Log. Dzienniki te są przydatne do wykonywania analiz trendów i określić, czy Twoje działania mają pożądaną reakcję.
Każde działania korygujące i zapobiegawcze zazwyczaj mają postać, która jest używana do rejestrowania szczegółów działalności wykonywanej w celu zaspokojenia zdarzenia; poleceń działań korygujących (PDK, wymawiane samochód, tak jak w samochodzie) i prewencyjna .

Czynności naprawcze
Zbyt często firma będzie rozwiązać problem w procesie biznesowym, powiedzenia skargi klientów lub zwrotu produktu, po wystąpieniu problemu. Zwykle jest to produkt lub wydarzenie poświęcone. Następnie spółka będzie patrzeć na to, co zrobili i powiedzieć: „No cóż, jeśli zrewidować routera shop lub procedury, to się nie powtórzy.” Będą oznakować ten drugi etap jako działania prewencyjne.
Choć jest przyszłość typ myślenia działalności, to jest wciąż Działania korygujące, ponieważ opiera się na rozwiązywaniu problemu, który już się stało. Działania naprawcze należy skupić się na system jakości, a więc w tym przypadku systemowe podejmowane działania są zmiany routera sklepu lub procedury. To jest działanie korygujące.
Działania prewencyjne
Działania prewencyjne działania powinny stać w spokoju i nie skupiać się na przeszłości. Na przykład: XYZ Spółka posiada program zapobiegawczego zarządzania utrzymaniem wymagający ręcznego wprowadzania danych. To działa dobrze i nie było żadnych problemów. Jednakże, to zajmuje dużo czasu, aby zarządzać i ma duży potencjał błędu lub zapisów utracone. XYZ postanawia zakupić oprogramowania do zarządzania tej działalności. Od zakupu nie jest oparta na problemach, które się wydarzyły i koncentruje się na kontroli procesu lub dokonania poprawy w SZJ, to działania prewencyjne.
Młody funkcjonalny system zarządzania jakością powinien nagrywać i wykonać wiele więcej niż samochodu par tych. W skali rocznej, firma może nagrać tylko kilka działań prewencyjnych akcji, natomiast w działania korygujące zarejestrować kilkudziesięciu zdarzeń są wymienione. Później ma system jakości dojrzewa, powinieneś widzieć więcej działań zapobiegawczych niż działań naprawczych.
Dla celów kontroli, kilka działań zapobiegawczych wydarzeń wykaże, że to ważna część systemu zarządzania jakością jest funkcjonalny. Podstawowym źródłem działań prewencyjnych działań jest proces przeglądu zarządzania, gdzie dyskusje na temat strategii jakości, wniosków budżetowych jakości, i jakości. Chociaż Pełnomocnik Zarządu, lub kierownik odpowiedzialny za system CAPA może również uruchomić i nagrywać działań prewencyjnych działań.
Ulepszone procesy biznesowe
Jako jeden z kluczowych elementów do SZJ, które doprowadzą do poprawy procesów, z naciskiem na ciągłe ulepszanie, ważne jest, aby skorzystać z systemu CAPA. Po tym wszystkim, jest celem, aby tablica na holu, lub do trwałego i poprawę obiekt?
Aby dowiedzieć się więcej o wdrożeniu ciągłego doskonalenia procesów w organizacji, wzięła udział w następnej klasy poprawy Jak Ustawić system ludzi i procesów na wyniki. Albo nauczyć się tworzyć dobrze zdefiniowanych procesów i procesów dokumentów.
ISO 9000 Auditor jakości klasy tworzą teraz audytora wewnętrznego lub audytora wiodącego. Zaproszenie do informacji na posiadanie własnego prywatnego w domu klas dzisiaj.