Różnica między polityką a procedurą

Rozmawiamy o polityce i procedurach cały czas, ale można się zastanawiać, co to jest polityka i jak różni się od procedury?

Co jest polityka?

Polityka jest zasadą przewodnią używane, aby ustawić kierunek w organizacji. To może być sposób działania, by kierować i wpływać na decyzje. Należy go stosować jako przewodnik do podejmowania decyzji na podstawie danych okolicznościach w ramach celów, celów i filozofii zarządzania, określoną przez kierownictwo wyższego szczebla. Ale to jest?
Tak naprawdę są dwa rodzaje polityki. Pierwsze są często stosowane jako zasady polityki pracowniczych. Druga to mini-misji oświadczenia często związane z procedurami. Pomyśl zasady kontra misje.
Polityk pracownicze
Polityka pracownik jest reguła biznesowa można umieścić w swoim Podręczniku dla pracowników. Obejmuje to takie rzeczy jak nie palić, nie pił, a inne praktyki biznesowe jak stroju, polityka na wakacje, lub firmowych kodeksów postępowania. Oczywiście, polityka pracownicze to polityka zasobów ludzkich o regułach biurowych wykorzystywanych do obsługi filozofii zarządzania.

Zasady i procedury

Polityka pracownicze są używane do ustawiania standard projekcji wizerunek firmy lub komunikować się przepisy, które mają zastosowanie do wszystkich pracowników. Jaki obraz masz wystający jako firma? Zazwyczaj pochodzą z najwyższego kierownictwa w wyniku interpretacji misji i wizji firmy informacjami, praw i przepisów, lub norm branżowych i praktyk.
Polityk procedura
Pomyśl o swojej polityce procedury jako mini-Misja. Misja zawiera docelowego użytkownika, w określonym celu, a jakiś rodzaj pomiaru efektywności komunikacji jak użytkownicy wiedzą procedura działa.
Przykład:
Pracownicy hurtowni wlicza inwentaryzacji nie rzadziej do zapewnienia dokładności salda księgi.
W inwentaryzacji polityki liczenia widać użytkownik docelowy jest personel magazynowe. Stwierdził, celem jest liczyć inwentaryzację i miary efektywności są częstotliwość i dokładność. Procedury będą musieli określić rzeczywistą częstotliwość i ilości dokładności. W rzeczywistości może być kwoty cele poprawy procesu występują problemy z zapasów.

Co to jest procedura?

Procedura jest szczególny sposób osiągnięcia czegoś. Powinny być zaprojektowane jako seria kroków, które należy stosować w sposób konsekwentny i powtarzalny podejścia lub cykl do osiągnięcia efekt końcowy. Po zakończeniu będzie mieć zestaw ustalonych metod na prowadzenie działalności polegającej na organizacji, która będzie przydatna do treningu, kontroli procesów, doskonalenia procesów, lub inicjatywach zgodności. Możesz zobaczyć przykładowe darmowe procedur w dziale próbek.
Procedury stanowić platformę do realizacji spójności potrzebne, aby zmniejszyć zmienność procesu, co zwiększa kontrolę procedury. Zmniejszenie zmienności procesu jest to, jak eliminować marnotrawstwo i zwiększyć wydajność.
Różnica między politykami i trybu
Polityka jest zasadą przewodnią używane, aby ustawić kierunek w organizacji. Procedura jest szereg kroków które należy stosować w sposób konsekwentny i powtarzalny podejścia osiągnąć efekt końcowy. Razem są one używane do wzmocnienia pozycji osoby odpowiedzialne za proces z kierunkiem i spójności, których potrzebują do skutecznego doskonalenia procesów.