Punkt 8.5.3 Działania zapobiegawcze

Działania naprawcze zostały podjęte działania w celu wyeliminowania przyczyny wykrytej niezgodności, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu, że działania zapobiegawcze działania podjęte w celu wyeliminowania przyczyny potencjalnej niezgodności lub innej niepożądanej sytuacji, aby zapobiec wystąpieniu.

Źródeł informacji w celu znalezienia potencjalnych niezgodności SZJ należą – analizy danych (patrz punkt 8.4), wyniki kontroli, kosztem jakości sprawozdań; zapisy dotyczące jakości, raporty doręczenia; wydajność dostawcy; opinie zadowolenia klientów, rekordy przeglądu zarządzania, wnioski wyciągnięte z poprzednich doświadczeń; wykresy SPC i analizy.

Musisz mieć udokumentowane procedury na działania zapobiegawcze, które muszą uwzględniać przede wszystkim z punktów wyjaśnienia i porady objęte procesem działań naprawczych.

Jednoczesnym zapobieganiu potencjalnych niezgodności związane z jakością SZJ jest naszym celem, to może być bardzo przydatne, aby myśleć o działania prewencyjne w szerszym kontekście, tj. całego przedsiębiorstwa. Myśleć w kategoriach działania, aby zapobiec – utraty udziału w rynku, utrata rentowności produktu, straty z powodu braku różnorodności produktów, utrata możliwości prowadzenia działalności gospodarczej ze względu na brak zdolności, nieodpowiednie lub starszych urządzeń, nieodpowiednie lub nieefektywne urządzenia produkcyjne, technologie systemów informatycznych, utrata kluczowych pracowników lub właściwe; niewystarczające finansowanie działalności; niewystarczające personelu itp.

Te problemy mogą mieć poważne konsekwencje o wiele bardziej niż kwestie SZJ. Rozważmy proces obejmujący opracowanie biznes planu na podstawie – gromadzenie odpowiednich danych z badań prowadzonych w tym zakresie, stosowania odpowiedniej oceny ryzyka i metod zarządzania, rozwoju proaktywne strategie i działania, monitorowania i oceny wydajności do biznes planu. Miałoby to stanowić ostateczny proces działań zapobiegawczych.

Działań zapobiegawczych również zastosowanie rozwiązań naprawczych działań innych podobnych produktów, procesów i miejsc, gdzie mogą być takie same możliwości wystąpienia niezgodności. Stosowanie metody korekty błędów w całej podobnych produktów, procesów i miejsc, w miarę opłacalne i wykonalne, aby zapobiec nawrotom lub uniknięcia wystąpienia niezgodności.

Wskaźników wydajności do pomiaru efektywności działań zapobiegawczych procesu mogą obejmować ograniczenia – czas trwania cyklu na działania korygujące, ponownie problem występowania, otwartych działań naprawczych, kosztów i poprawy wydajności systemu zarządzania jakością.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *