Punkt 8.5.2 Działania korygujące

Działania naprawcze zostały podjęte działania w celu wyeliminowania przyczyny wykrytej niezgodności, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu, że działania zapobiegawcze działania podjęte w celu wyeliminowania przyczyny potencjalnej niezgodności lub innej niepożądanej sytuacji, aby zapobiec wystąpieniu.

Musisz posiadać udokumentowane procedury procesu naprawczego, która powinna uwzględniać następujące wymagania w zakresie kontroli:

Identyfikacji wykrytych niezgodności, które odnoszą się do – produktów, procesów systemu zarządzania jakością, zasobami, dostawców i zleconych prac; produkt dostarczane do klientów; skarg klientów, kosztem jakości sprawozdań; i TGR (rzeczy poszło nie tak) sprawozdania.

Zdefiniować proces identyfikowania niezgodności (patrz punkt 8.3) i za pomocą odpowiednich narzędzi do rozwiązywania problemów w celu określenia podstawowych przyczyn (y) niezgodności

Narzędzia rozwiązywania problemów mogą obejmować – analiza trybu awaryjnego, badania zdolności; korelacji schematów, zbieranie danych, diagram ości (diagram Ishikawa); histogramy, analiza Pareto, wykresy prawdopodobieństwa, stratyfikacji danych graficznych; itp. Upewnij się, że personel stosowania tych narzędzia są właściwe i przeszkolony.

Działania podejmowane w celu wyeliminowania przyczyny niezgodności musi wynikać z Twojej aktywności rozwiązywania problemów. Działania mogą pociągać za sobą zmiany produktu, procesu, zasoby, dokumentacja kontroli, etc lub dowolna kombinacja tych. Prowadzenia dalszych badań w celu ustalenia, czy działania te w istocie wyeliminować przyczynę (-y) niezgodności i zapobiec nawrotom. Musisz prowadzenia odpowiednich rejestrów tych działań i dalszych działań

Należy monitorować działania korygujące zapisy na bieżąco, nie powtórzą się niezgodności wziąłeś działania korygujące. Jeśli ustalono, że problem wystąpił ponownie, to może się analizy przyczyn mogły być błędne lub niepełne.

Prowadzenia odpowiednich rejestrów wszystkich etapów działań naprawczych. Zapewnienia terminowego zakończenia realizacji żadnych działań naprawczych lub przygotowane do zapewnienia dowody uzasadniające jego stan nadal otwarte. Dokonać zapisów korygujących działań na życzenie klientów i dostarcza raport z podsumowania przeglądu zarządzania.

Wszelkich niezgodności nie musi prowadzić do działań korygujących. Ocenić znaczenie niezgodności w zakresie ich wpływu na – koszty operacyjne, koszty niezgodności i jego korekty, wydajność produktu, niezawodność, bezpieczeństwo, wymogi prawne, wpływ na odbiorców produktów i procesów; wszelkie inne ryzyka oraz satysfakcji klienta. Rozważyć zastosowanie cross-funkcjonalnych zespołów w takim procesie decyzyjnym, w tym zaangażowania się organizacji wyznaczony przedstawiciel klienta (patrz pkt 5.5.2.1).

Wskaźników wydajności do pomiaru efektywności procesów naprawczych, działania mogą obejmować ograniczenia – czas trwania cyklu na działania korygujące, ponownie problem występowania, otwartych działań naprawczych, kosztów i poprawy wydajności systemu zarządzania jakością.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *