Punkt 8.5.1 Ciągłe doskonalenie

W centrum tego punktu jest ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością, a nie na produkt. Ciągłe doskonalenie produktu, skierowana jest w 5.6.3b  i 7.1a

Ciągłego doskonalenia jest definiowana jako nawracający działalności w celu zwiększenia zdolności do spełnienia wymogów. „Zdolność do spełnienia wymogów” odnosi się do obu, a także zgodne niezgodnych produktów / procesów. Zgodne procesów można jeszcze poprawić, i procesów niezgodnych należy poprawić poprzez działania naprawcze, aby zapobiec nawrotom. działalności cykliczne odnosi się do poprawy jakości wymienione w pkt 8.5.1 – Polityka jakości i cele, wyniki kontroli, analizy danych, itp.

Procesu ciągłego doskonalenia mogą być prowadzone przez:

Ciekawe projekty przełom, albo zmienić lub poprawić istniejące procesy i doprowadzić do nowych procesów. Są to zazwyczaj przez cross-funkcjonalnych zespołów poza rutynowe działania (Business Process Re-engineering).

Małych kroków realizowanych działań poprawy prowadzone przez w ramach istniejących procesów (Kaizen Wydarzenia).

Wykorzystanie narzędzi ciągłego doskonalenia wymienione w pkt 8.5.1, obejmuje:

Polityka jakości – Jeśli przypomnieć, pkt 5.1 wymaga ścisłego kierownictwa ustalenie polityki jakości i 5.3.e klauzuli wymagał, aby ją sprawdzić przydatność w toku. Zmian w produkcie, klientów, własność organizacji, zarządzania, technologii, standardów zarządzania jakością, itp., może wymagać zmian w polityki jakości i celów. Jako narzędzie do ciągłego doskonalenia, wymaga ścisłego kierownictwa do kontroli i zrozumieć te zmiany, wprowadzanie zmian, jeśli to konieczne, polityki jakości i celów stosowania tych zmian, aby kontynuować dalsze doskonalenie systemu zarządzania jakością i zadowolenie klienta.

Wyniki kontroli – Wyniki produkt, proces i audytów SZJ zwykle zapewniają wiele możliwości poprawy skuteczności i efektywności systemu zarządzania jakością. Możliwości mogą odnosić się do komunikacji; systemów informatycznych procesów kontroli, wykorzystania zasobów, technologii, zarządzania itp. Przedstawiciel musi zgłosić te możliwości do ścisłego kierownictwa, zawartych w ramach programu przeglądu zarządzania. Mogą one również być zgłaszane i kontroli w regularnych spotkaniach operacyjnych, itp.

Innych kontroli – Poza tym produkt, proces i audytów systemu zarządzania jakością, można znaleźć bardzo wydajne prowadzenie finansowych; zdrowia i bezpieczeństwa; środowiska, technologia, rentowności produktów, odpowiedzialności społecznej, informacji i komunikacji systemów kontroli. Będziesz zaskoczony tym, co znajdą i możliwości poprawy odkryją.

W korzystaniu z „analizy danych” jako narzędzie do ciągłego doskonalenia, należy użyć podejście opisane w pkt 8,4 do sklasyfikowania danych do podejmowania decyzji.

Przykłady sytuacji, które mogą prowadzić do ulepszenia obejmują: urządzenia set-up, die zmiany, czas wymiany urządzenia, czas cyklu; złom; bez wartości dodanej wykorzystanie powierzchni, zmiany parametrów procesu, a mniej niż 100% przy pierwszej możliwości uruchomienia; średnie proces nie koncentruje się na wartości docelowych; wymagania dotyczące badań nie są uzasadnione zgromadzonych rekordów; odpady pracy i materiałów; trudna produkcja, montaż i instalacja produktu; nadmiernego przenoszenia i przechowywania itp.

Przydatne narzędzia, które są często wykorzystywane do ciągłego doskonalenia, obejmują: badania zdolności, projektowania eksperymentów, analiza ryzyka, SPC, oceny dostawców, techniki badań i pomiarów, teoria ograniczeń, ogólną sprawność urządzeń, technologii, benchmarking, analiza ruchu i ergonomii oraz korekty błędów. Zapewnienia, że personel stosowania tych narzędzi są właściwe i przeszkolony.

Wskaźników wydajności do pomiaru efektywności procesu ciągłego doskonalenia mogą obejmować – celów jakości spełnione wcześniej niż planowano;; osiągnięcie i przekroczenie biznesowych i wymagań jakościowych, poprawy efektywności wykorzystania zasobów, redukcję kosztów, poprawę jakości produktu, itp.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *