Punkt 5.1 Zaangażowanie kierownictwa

Punkt 5.1 Zaangażowanie kierownictwa

Zaangażowanie kierownictwa odnosi się do odpowiedzialności kierownictwa w celu zapewnienia przywództwa i kierunku zarządzania jakością w organizacji. Muszą ustalić strategicznych polityki zarządzania jakością, dyrektyw i celów zgodnych z celem i możliwości organizacji. Muszą ustala strukturę organizacyjną i środowisko wewnętrzne, które motywują pracowników do realizacji celów organizacji, jakości zarządzania i celów. Muszą one zapewnić odpowiednie środki do rozwoju, wykonania, utrzymywania i doskonalenia systemu zarządzania jakością. Muszą one okresowo przeglądu wyników SZJ jego ustalania przydatności, adekwatności i skuteczności.
Powyższe działania są wszystkie wymagania określone w pkt 5. Każdego podpunktu klauzuli 5 rozpoczyna się od określenia „kierownictwo”. Najwyższe kierownictwo jest teraz wyraźnie odpowiedzialny i podlegających kontroli na ich rolę i odpowiedzialność w zakresie działalności wymienionych w akapicie powyżej.
Wyrażenie „dowodów” jest bardzo istotne znaczenie. Audytorów oczekuje się przegląd dokumentów i zapisów zarządy pokazano top rolę w planowaniu i realizacji procesów dotyczących klauzuli 5 wymagania.
Musisz zacząć identyfikacji procesów w organizacji, które prowadzą taką działalność. Procesy te zazwyczaj obejmują: – planowanie działalności, planowanie jakości, przegląd zarządzania, komunikacji wewnętrznej, strukturą organizacyjną, planowanie biznesowe itp. rozwiąże 5.1b i 5.1c, i tak dalej do innych podpunktów. Kierownictwo będzie właścicielem procesu wszystkich tych procesów.
Klauzuli 5.1a – mogą być rozpatrywane w połączeniu z pkt 5.2 f klienta
ocus, klauzula 5.5.3 komunikacji wewnętrznej. Kierownictwo musi przekazywać regularnie do organizacji na znaczenie spotkania klienta i wymogów prawnych. Proces komunikacji powinien określić, co powinno być przekazywane; komu; metody, częstotliwość oraz sposób określania efektywności komunikacji. (Patrz punkt 4.1A-4.1f wskazówek w rozwoju tego procesu.). Ścisłego kierownictwa mogą komunikować się na wiele sposobów, w tym spotkań; udokumentowane polityki, notatki, dyrektyw, e-mail, itp.,
Uwaga: skuteczność można mierzyć z prośbą – o ile planowanych działań nie mamy zrobić? Lub w jakim stopniu możemy osiągnąć planowane rezultaty?
Pkt 5.1 nie wymaga „udokumentowane” procedury. Należy jednak zidentyfikować i dokumentu (np. map procesu, diagram przepływu procesu, itp.) procesy planowania biznesowego, planowanie jakości, przegląd zarządzania, komunikacji wewnętrznej, struktury organizacyjnej itp. jako część systemu zarządzania jakością (patrz punkt 4.1). Należy również określić, jakie konkretne dokumenty potrzebne są do skutecznego planowania, przebiegu i kontroli tych procesów (patrz pkt 4.2.1d). Dokumenty te mogą obejmować – udokumentowane procedury, biznes plan, zestawienie polityk i celów, itp.
Spójrz na ryzyko związane z działalnością firmy, produktów, procesów i zasobów w celu ustalenia rodzaju i zakresu kontroli udokumentowane trzeba mieć (zobacz pkt 4.2.1 notatki) do tej klauzuli.
Gdzie niektóre z klauzuli 5 wykonuje działalność poza miejscem (np. w centrali), to musi określić SZJ poza miejsce procesy w Twoim SZJ i zapewnienia, że takie procesy są zgodne z wymogami ISO 9001. Dowodów zgodności może obejmować – kopie świadectw ISO 9001, ISO 9001 wyników audytu wewnętrznego (tych procesów) dla obiektu poza miejsce, kontroli tych procesów w poza miejsce zakładu. Oczekuje się, płynąć w dół, aby poza terenem obiektu, w odpowiednich 9001requirements ISO, które masz do wykonania, nie można przeprowadzić proces na własne placówki.
Szczegółowych wymagań dla 5.1b klauzuli przez 5.1d zostaną omówione w nadchodzącym podpunktów.

Zaangażowanie kierownictwat – odnosi się do odpowiedzialności kierownictwa w celu zapewnienia przywództwa i kierunku zarządzania jakością w organizacji. Muszą ustalić strategicznych polityki zarządzania jakością, dyrektyw i celów zgodnych z celem i możliwości organizacji. Muszą ustala strukturę organizacyjną i środowisko wewnętrzne, które motywują pracowników do realizacji celów organizacji, jakości zarządzania i celów. Muszą one zapewnić odpowiednie środki do rozwoju, wykonania, utrzymywania i doskonalenia systemu zarządzania jakością. Muszą one okresowo przeglądu wyników SZJ jego ustalania przydatności, adekwatności i skuteczności.
Powyższe działania są wszystkie wymagania określone w pkt 5. Każdego podpunktu klauzuli 5 rozpoczyna się od określenia „kierownictwo”. Najwyższe kierownictwo jest teraz wyraźnie odpowiedzialny i podlegających kontroli na ich rolę i odpowiedzialność w zakresie działalności wymienionych w akapicie powyżej.
Wyrażenie „dowodów” jest bardzo istotne znaczenie. Audytorów oczekuje się przegląd dokumentów i zapisów zarządy pokazano top rolę w planowaniu i realizacji procesów dotyczących klauzuli 5 wymagania.
Musisz zacząć identyfikacji procesów w organizacji, które prowadzą taką działalność. Procesy te zazwyczaj obejmują: – planowanie działalności, planowanie jakości, przegląd zarządzania, komunikacji wewnętrznej, strukturą organizacyjną, planowanie biznesowe itp. rozwiąże 5.1b i 5.1c, i tak dalej do innych podpunktów. Kierownictwo będzie właścicielem procesu wszystkich tych procesów.
Klauzuli 5.1a – mogą być rozpatrywane w połączeniu z pkt 5.2 f klienta ocus, klauzula 5.5.3 komunikacji wewnętrznej. Kierownictwo musi przekazywać regularnie do organizacji na znaczenie spotkania klienta i wymogów prawnych. Proces komunikacji powinien określić, co powinno być przekazywane; komu; metody, częstotliwość oraz sposób określania efektywności komunikacji. (Patrz punkt 4.1A-4.1f wskazówek w rozwoju tego procesu.). Ścisłego kierownictwa mogą komunikować się na wiele sposobów, w tym spotkań; udokumentowane polityki, notatki, dyrektyw, e-mail, itp.,
Uwaga: skuteczność można mierzyć z prośbą – o ile planowanych działań nie mamy zrobić? Lub w jakim stopniu możemy osiągnąć planowane rezultaty?
Pkt 5.1 nie wymaga „udokumentowane” procedury. Należy jednak zidentyfikować i dokumentu (np. map procesu, diagram przepływu procesu, itp.) procesy planowania biznesowego, planowanie jakości, przegląd zarządzania, komunikacji wewnętrznej, struktury organizacyjnej itp. jako część systemu zarządzania jakością (patrz punkt 4.1). Należy również określić, jakie konkretne dokumenty potrzebne są do skutecznego planowania, przebiegu i kontroli tych procesów (patrz pkt 4.2.1d). Dokumenty te mogą obejmować – udokumentowane procedury, biznes plan, zestawienie polityk i celów, itp.
Spójrz na ryzyko związane z działalnością firmy, produktów, procesów i zasobów w celu ustalenia rodzaju i zakresu kontroli udokumentowane trzeba mieć (zobacz pkt 4.2.1 notatki) do tej klauzuli.
Gdzie niektóre z klauzuli 5 wykonuje działalność poza miejscem (np. w centrali), to musi określić SZJ poza miejsce procesy w Twoim SZJ i zapewnienia, że takie procesy są zgodne z wymogami ISO 9001. Dowodów zgodności może obejmować – kopie świadectw ISO 9001 ISO 9001 wyników audytu wewnętrznego (tych procesów) dla obiektu poza miejsce, kontroli tych procesów w poza miejsce zakładu. Oczekuje się, płynąć w dół, aby poza terenem obiektu, w odpowiednich 9001requirements ISO, które masz do wykonania, nie można przeprowadzić proces na własne placówki.
Szczegółowych wymagań dla 5.1b klauzuli przez 5.1d zostaną omówione w nadchodzącym podpunktów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *