Punkt 5.2 Orientacja na klienta

Punkt 5.2 Orientacja na klienta
Organizacji zależy od swoich klientów. Tak ważne jest, aby relacje z klientami było efektywne zarządzanie. W związku z powyższym, należy zrozumieć, obecnych i przyszłych potrzeb klientów, musisz spełniać ich wymagania i stara się przekroczyć ich oczekiwania.
Aby to zapewnić musisz zrozumieć klienta konkretnych potrzeb i wymagań w zakresie produktów, cen, komunikacji dostawy, usługi i wsparcie.
Musisz mieć odpowiednią komunikację między klientami i organizacji, do dyskusji, recenzje, czas działania i odpowiedzialności na ten temat.
Musisz mieć skuteczny proces komunikacji i przeglądu wyżej wymienionych wymogów do odpowiednich pracowników lub wydziałów we własnej organizacji.
Jest top rolę zarządzania w celu zapewnienia przywództwa i zaangażowania czasu i środków w celu zapewnienia, tak się dzieje. Rewidenci będą szukać dowodów na to.
Klauzula 7.2.1 dostaje dalej w szczegóły zrozumienia i przetwarzania danych klienta. Klauzula 8.2.1 określa wymagania dotyczące monitorowania i pomiaru zadowolenia klientów.
Pkt 5.2 zapewnia kierownictwo ogólną odpowiedzialność za zarządzanie relacjami z klientami (CRM), podczas gdy klauzula 7.2.1 przewiduje przodu i pkt 8.2.1 przewiduje powrót końca, podstawowych i szczegółowych działań CRM.
Można zauważyć, że wymagania określone w pkt 5.2 – orientacja na klienta mogą być uwzględnione następujące procesy – planowanie działalności gospodarczej; komunikacji; sprzedaży i marketingu, jak i ocenę zadowolenia klientów, itp.
Pkt 5.2 nie wymaga „udokumentowane” procedury. Należy jednak zidentyfikować i dokumentu (np. map procesu, diagram przepływu procesu, itp.) z procesów wymienionych w ustępie powyżej, jako część systemu zarządzania jakością (patrz punkt 4.1).
Należy również określić, jakie konkretne dokumenty mogą być potrzebne do efektywnego planowania, funkcjonowania i kontroli tych procesów (patrz pkt 4.2.1d).
Przykładami takich dokumentów mogą obejmować – udokumentowane procedury; biznes planu; oświadczenie klienta związane z polityką i celami itp.

Organizacji zależy od swoich klientów. Tak ważne jest, aby relacje z klientami było efektywne zarządzanie. W związku z powyższym, należy zrozumieć, obecnych i przyszłych potrzeb klientów, musisz spełniać ich wymagania i stara się przekroczyć ich oczekiwania.
Aby to zapewnić musisz zrozumieć klienta konkretnych potrzeb i wymagań w zakresie produktów, cen, komunikacji dostawy, usługi i wsparcie.
Musisz mieć odpowiednią komunikację między klientami i organizacji, do dyskusji, recenzje, czas działania i odpowiedzialności na ten temat.
Musisz mieć skuteczny proces komunikacji i przeglądu wyżej wymienionych wymogów do odpowiednich pracowników lub wydziałów we własnej organizacji.
Jest top rolę zarządzania w celu zapewnienia przywództwa i zaangażowania czasu i środków w celu zapewnienia, tak się dzieje. Rewidenci będą szukać dowodów na to.
Klauzula 7.2.1 dostaje dalej w szczegóły zrozumienia i przetwarzania danych klienta. Klauzula 8.2.1 określa wymagania dotyczące monitorowania i pomiaru zadowolenia klientów.
Pkt 5.2 zapewnia kierownictwo ogólną odpowiedzialność za zarządzanie relacjami z klientami (CRM), podczas gdy klauzula 7.2.1 przewiduje przodu i pkt 8.2.1 przewiduje powrót końca, podstawowych i szczegółowych działań CRM.
Można zauważyć, że wymagania określone w pkt 5.2 – orientacja na klienta mogą być uwzględnione następujące procesy – planowanie działalności gospodarczej; komunikacji; sprzedaży i marketingu, jak i ocenę zadowolenia klientów, itp.
Pkt 5.2 nie wymaga „udokumentowane” procedury. Należy jednak zidentyfikować i dokumentu (np. map procesu, diagram przepływu procesu, itp.) z procesów wymienionych w ustępie powyżej, jako część systemu zarządzania jakością (patrz punkt 4.1).
Należy również określić, jakie konkretne dokumenty mogą być potrzebne do efektywnego planowania, funkcjonowania i kontroli tych procesów (patrz pkt 4.2.1d).
Przykładami takich dokumentów mogą obejmować – udokumentowane procedury; biznes planu; oświadczenie klienta związane z polityką i celami itp.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *