Punkt 5.3 Polityka jakości

Opracowanie systemu zarządzania jakością musi być strategicznych decyzji biznesowych, a zatem kierownictwo musi dysponować niezbędną kierunku i przywództwa, począwszy od ustanowienia polityki jakości i celów. Swojej polityki jakości zapewnia kierownictwo wizji, dotyczące zarządzania jakością w organizacji. Przewiduje się organizacji koncentruje kierunku, czyli ambitne cele i cele zarządzania jakością.
Swoją politykę jakości powinny być zgodne z zakresem swojego SZJ (patrz pkt 1 – zakres) i innych przedsiębiorstw, strategii organizacyjnych i strategii zarządzania w organizacji. Agresywnych strategii marketingowych lub sprzedaży nie może być kosztem zarządzania jakością.
Klauzula 4.1 – wymaga dokumentowania polityki jakości i 5.3.c klauzuli wymaga, aby określić swoje zaangażowanie w „spełnienia wymagań” i „ciągłego doskonalenia skuteczności systemu zarządzania jakością swoim”. Pkt 1 określa wymagania w zakresie swojego systemu zarządzania jakością. Nie powinno się tekst w pkt 1 jest dobrym sposobem na zdefiniowanie polityki jakości?
Sformułowanie polityki jakości najlepiej określić, jakie wymagania są spełnione (klient, regulacyjnych, ISO 9001, itp.). Należy również jasno określić swoje zobowiązanie do ciągłego doskonalenia skuteczności SZJ.
Poza tym, inne państwa mogą się wzajemnie uzupełniać, ważny polityk (wzrostu gospodarczego, produktu lub technologii wytwarzania; kompetencji pracowników, elastyczność przedsiębiorstwa, itp.)
To, co państwo w swojej polityce jakości musi prowadzić do ustanowienia celów dotyczących jakości, np. Jeśli państwo w swojej polityce jakości, że będzie „spełniać wymagania klientów”, to z tego, możesz czerpać skoncentrowani na kliencie cele – wady produktu, reklamacje i zwroty, terminowość dostaw, itp. Podobnie na wyrażenie – „spełniać wymagania ISO 9001 „; z tego może wynikać cele procesu skutecznego korzystania wymagania ISO 9001 w zarządzaniu, kontroli i poprawy al swoich procesów SZJ. Sprawdź wskaźniki procesu zaproponował w naszym zasięgu pkt 4.2.3 i 4.2.4.
Stwierdzając, że będzie „ciągłego doskonalenia skuteczności systemu zarządzania jakością swoim” w politykę jakości – może prowadzić do wielu celów, jak SZJ składa się z wielu procesów i możesz mieć jeden lub więcej celów dla każdego procesu.
Dlatego też każde oświadczenie w swojej polityce jakości może prowadzić jeden lub więcej celów jakości. Te wskaźniki jakości nie muszą być określone w polityce jakości, ale kierownictwo muszą być wyraźnie zaangażowana w udzielanie wskazówek, tworzenie i przeglądanie tych celów.
Wcześniej mieliśmy objęte procesów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Twoje procesu komunikacji wewnętrznej powinny obejmować, jak polityka jakości, są przekazywane w całej organizacji. Istnieje wiele sposobów na zrealizowanie tego. Personel musi zrozumieć znaczenie i wpływ na politykę jakości ich pracy.
Jeśli pamiętacie z 4.2.1 swój SZJ obejmuje politykę jakości i cele jakości. Dlatego są one kontrolowane dokumenty i muszą być kontrolowane zgodnie z pkt 4.2.3 kontroli dokumentów. Swojej polityki jakości, może być udokumentowane w podręczniku jakości lub jako niezależny dokument lub obu.
Polityki jakości nie jest wyryte w kamieniu. Należy okresowo przez kierownictwo do istotnych zmian w organizacji, np. zarządem, własnością, przenoszenie, produktu, zmiany w klientów, itp. Takie zmiany mogą prowadzić do zmian w polityce jakości. Ustanowienie polityki jakości powinny być częścią procesów planowania biznesowego lub SZJ planowania. Przeglądu polityki jakości w odniesieniu do przydatności należy stale część procesu przeglądu zarządzania (patrz punkt 5.6). Jako dokument jakości, polityki jakości jest również kontrolowane przez 4.2.3 kontroli dokumentów.
W pkt 8.5.1, będziemy sprawdzać, jak polityka jakości może być używany jako narzędzie do ciągłego doskonalenia.

Opracowanie systemu zarządzania jakością musi być strategicznych decyzji biznesowych, a zatem kierownictwo musi dysponować niezbędną kierunku i przywództwa, począwszy od ustanowienia polityki jakości i celów. Swojej polityki jakości zapewnia kierownictwo wizji, dotyczące zarządzania jakością w organizacji. Przewiduje się organizacji koncentruje kierunku, czyli ambitne cele i cele zarządzania jakością.
Swoją politykę jakości powinny być zgodne z zakresem swojego SZJ (patrz pkt 1 – zakres) i innych przedsiębiorstw, strategii organizacyjnych i strategii zarządzania w organizacji. Agresywnych strategii marketingowych lub sprzedaży nie może być kosztem zarządzania jakością.
Klauzula 4.1 – wymaga dokumentowania polityki jakości i 5.3.c klauzuli wymaga, aby określić swoje zaangażowanie w „spełnienia wymagań” i „ciągłego doskonalenia skuteczności systemu zarządzania jakością swoim”. Pkt 1 określa wymagania w zakresie swojego systemu zarządzania jakością. Nie powinno się tekst w pkt 1 jest dobrym sposobem na zdefiniowanie polityki jakości?
Sformułowanie polityki jakości najlepiej określić, jakie wymagania są spełnione (klient, regulacyjnych, ISO 9001, itp.). Należy również jasno określić swoje zobowiązanie do ciągłego doskonalenia skuteczności SZJ.
Poza tym, inne państwa mogą się wzajemnie uzupełniać, ważny polityk (wzrostu gospodarczego, produktu lub technologii wytwarzania; kompetencji pracowników, elastyczność przedsiębiorstwa, itp.)
To, co państwo w swojej polityce jakości musi prowadzić do ustanowienia celów dotyczących jakości, np. Jeśli państwo w swojej polityce jakości, że będzie „spełniać wymagania klientów”, to z tego, możesz czerpać skoncentrowani na kliencie cele – wady produktu, reklamacje i zwroty, terminowość dostaw, itp. Podobnie na wyrażenie – „spełniać wymagania ISO 9001 „; z tego może wynikać cele procesu skutecznego korzystania wymagania ISO 9001 w zarządzaniu, kontroli i poprawy al swoich procesów SZJ. Sprawdź wskaźniki procesu zaproponował w naszym zasięgu pkt 4.2.3 i 4.2.4.
Stwierdzając, że będzie „ciągłego doskonalenia skuteczności systemu zarządzania jakością swoim” w politykę jakości – może prowadzić do wielu celów, jak SZJ składa się z wielu procesów i możesz mieć jeden lub więcej celów dla każdego procesu.
Dlatego też każde oświadczenie w swojej polityce jakości może prowadzić jeden lub więcej celów jakości. Te wskaźniki jakości nie muszą być określone w polityce jakości, ale kierownictwo muszą być wyraźnie zaangażowana w udzielanie wskazówek, tworzenie i przeglądanie tych celów.
Wcześniej mieliśmy objęte procesów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Twoje procesu komunikacji wewnętrznej powinny obejmować, jak polityka jakości, są przekazywane w całej organizacji. Istnieje wiele sposobów na zrealizowanie tego. Personel musi zrozumieć znaczenie i wpływ na politykę jakości ich pracy.
Jeśli pamiętacie z 4.2.1 swój SZJ obejmuje politykę jakości i cele jakości. Dlatego są one kontrolowane dokumenty i muszą być kontrolowane zgodnie z pkt 4.2.3 kontroli dokumentów. Swojej polityki jakości, może być udokumentowane w podręczniku jakości lub jako niezależny dokument lub obu.
Polityki jakości nie jest wyryte w kamieniu. Należy okresowo przez kierownictwo do istotnych zmian w organizacji, np. zarządem, własnością, przenoszenie, produktu, zmiany w klientów, itp. Takie zmiany mogą prowadzić do zmian w polityce jakości. Ustanowienie polityki jakości powinny być częścią procesów planowania biznesowego lub SZJ planowania. Przeglądu polityki jakości w odniesieniu do przydatności należy stale część procesu przeglądu zarządzania (patrz punkt 5.6). Jako dokument jakości, polityki jakości jest również kontrolowane przez 4.2.3 kontroli dokumentów.
W pkt 8.5.1, będziemy sprawdzać, jak polityka jakości może być używany jako narzędzie do ciągłego doskonalenia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *