Punkt 5.4.2 Planowanie systemu zarządzania jakością

Punkt 5.4.2 Planowanie systemu zarządzania jakością

To jest odpowiedzialność kierownictwa w celu zapewnienia kierunku, udzielania zezwoleń i zasoby w zakresie planowania i przeglądu SZJ.

Przy opracowywaniu swój SZJ kontroli procesu (dla ustalania wymagań klienta, projektowanie, rozwój, produkcję, dostawy i obsługi klienta), należy skupić się na spotkanie klientów i wymogów regulacyjnych, jak i zaplanowanych celów systemu zarządzania jakością z siedzibą w punkcie 5.4.1.

Jak już wcześniej wspomniano, klauzula 4.1 jest podstawą ISO 9001 oraz ISO 9001. Przewiduje kierunek, w jaki sposób połączyć ramach swojego systemu zarządzania jakością, tj. planu SZJ. Planowanie SZJ wymaga identyfikacji wszystkich procesów SZJ i opisać ich sekwencję i interakcję. Kryteriów i metod planowania, funkcjonowania i kontroli tych procesów pochodzą z pozostałymi wymogami ISO, a także klientami i własnej organizacji. Więc jeśli masz swój opracowany SZJ następujące czynności wyjaśniono w pkt 4.1, trzeba zająć 5.4.2a klauzuli.

Ciągłości i skuteczności systemu zarządzania jakością musi się znacznie zachowana w przypadku istotnych zmian w SZJ lub organizacji, np. zarządem, własnością, przenoszenie, technologii, produktów, zmiany w klientów, itp. Zmiany muszą być starannie zaplanowane tak, aby nie zakłócić Twojej organizacji bieżących możliwości i odpowiedzialność klienta i skutecznie spełniać wymogi regulacyjne

W takich przypadkach, zmiany wymaga:

  • starannego planowania charakter i harmonogram zmian;
  • określenia wpływu lub wynik tych zmian;
  • zapewnienie odpowiednich zasobów na potrzeby wprowadzenia tej zmiany;
  • zezwolenia zarządzanie
  • wdrażania zmian i kontynuacji

Przegląd SZJ przez kierownictwo po wprowadzeniu zmian dokonanych.

Planowanie SZJ może być częścią planowania biznesowego lub traktowany jako niezależny proces, w zależności od struktury organizacyjnej i odpowiedzialności. Pełnomocnik Zarządu (patrz pkt 5.5.2) zwykle ułatwia planowanie SZJ z różnych właścicieli procesów. Właścicieli proces musi wziąć odpowiedzialność za wdrożenie, utrzymanie i doskonalenie procesów. Przedstawiciel zarządu może prowadzić szkolenia i pomoc techniczną w razie potrzeby. Przez kierownictwo firmy musi odgrywać wiodącą rolę planowania, zasobów i rewizji wyników SZJ.

Wskaźniki realizacji celu wykazania skutecznego planowania systemu zarządzania jakością może obejmować – osiągnięcie jakości, lepsze oceny zadowolenia klientów, zmniejszenie liczby i wagi wewnętrzny / niezgodności audytu zewnętrznego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *