Punkt 5.5.1 Odpowiedzialność i uprawnienia

Punkt 5.5.1 Odpowiedzialność i uprawnienia

[slideshow]

Kierownictwo musi ustalić organizację niezbędną do wdrażania systemu zarządzania jakością. Należy zdefiniować strukturę, hierarchię i linii sprawozdawczości. Dodatkowo, (być może, poprzez pomoc funkcji HR), należy zapewnić, by obowiązki, zakres odpowiedzialności i kompetencji wszystkich pracowników są określone i przekazane. Wszyscy pracownicy muszą być jasno zakres obowiązków i uprawnień w spotkaniu klienta i wymagania prawne.

schematy organizacyjne, opisy stanowisk, procedury, instrukcje pracy, etc, to tylko niektóre z wielu sposobów, że kierownictwo może wykorzystać w celu określić i udokumentować to.

Te muszą być przekazywane i wykorzystywane, w stosownych przypadkach, w całej organizacji. Orientacji pakietów komentarze kadencji podpisu na opisy stanowisk pracy, szkolenia na temat procedur i instrukcji pracy, etc, to tylko niektóre z wielu sposobów realizacji tego.

Struktury organizacyjnej i linii raportowania Odpowiedzialność i uprawnienia kierownicze funkcje i działy mogą być ustanowione przez kierownictwo (planowanie działalności gospodarczej) oraz zakres odpowiedzialności i uprawnienia do reszty instytucja może zostać ustanowiona przez funkcję HR współpracuje z różnych właścicieli procesów. Ponownie, to zależy od wielkości, złożoności i kultury organizacji.

Skutecznego planowania, przebiegu i kontrolowania procesów komunikacji wewnętrznej, może zostać przeprowadzone poprzez wskaźniki opisane w akapicie pierwszym niniejszej sekcji powyżej. Dokumentacji metod kontroli może zawierać instrukcje techniczne, szkolenia, system komputerowy, itp.

Wskaźników w zakresie planowania działalności; procesu HR i procesów SZJ mogą być wykorzystywane do określenia skuteczności planowania i zarządzania strukturą organizacyjną, zakres odpowiedzialności i uprawnienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *