Punkt 5.5.3 Komunikacja wewnętrzna

Komunikacji jest skomplikowanym i trudnym działaniem. Problemy mogą się pojawić ze względu na niekompletne, dwuznaczne lub nieprawdziwe informacje przesyłane; przekazanie do niewłaściwej osoby, zbyt późno lub w niewłaściwym czasie, niewłaściwe korzystanie z mediów lub niewiarygodne, itp. Problemy z komunikacją są prawdopodobnie najczęstszą przyczyną niezgodności w SZJ. Śledzenie niektórych bardziej poważnych problemów z komunikacją może być przydatne do określenia wskaźników wydajności i poprawę efektywności procesu komunikacji.

Punktu 4.1 kontrola procesów, wymaga ustalenia kolejności i interakcji procesów SZJ. Każdy proces wymaga wejścia do wynikają z samego procesu i wyników w celu przepływu inny proces. Obserwuje się stały (komunikat) w zakresie przepływów materialnych (materiały i produktu) i niematerialnych (informacji) wejść i wyjść zachodzących w organizacji.

Ścisłego kierownictwa muszą plan wewnętrznych i zewnętrznych metod komunikacji i zasobów na wysokim poziomie przy użyciu procesu planowania biznesowego i wdrażanie tych metod mimo technologii informacyjnych; logistyczne i HR.

Każdy właściciel procesu musi określić metody komunikacji (komputer, dokumenty, telefon, spotkań, dyrektyw, wizualnej, etc,) oraz określić, czy stosowane metody te są odpowiednie – są one skuteczne do zamierzonego celu? – (Oni zapobiec niezgodności z wynikającego z przyczyn wymienionych powyżej?). Właściciele proces powinien wyrazić opinię na temat skuteczności komunikacji z procesami zapewnienia i kontroli tych środków, np. IT i kadra kierownicza (planowanie biznesu).

Komunikacji przez pełnomocnika na temat skuteczności systemu zarządzania jakością nie może odbywać się jedynie na najwyższym poziomie zarządzania (patrz 5.5.2b klauzuli, ale także na odpowiednich poziomach w organizacji. Jeśli każdy jest odpowiedzialny za jakość, to wszyscy właściciele procesu, jak również ich pracownicy są uprawnieni do otrzymywania okresowych informacji o ich kompetencji.

Stron (jawnych) dane dotyczące wydajności operacyjnej oraz dane SZJ (patrz pkt 8) mogą być przekazywane za pomocą różnych środków. Celem tego sprawozdania musi być na efektywność organizacji i systemu zarządzania jakością w spotkaniu klienta i wymagania prawne.

ISO 9001 punkty, które określają wymagania komunikacyjne obejmują-4.1.d; 5.1; 5.3.d; 5.5.1; 5.5.2.b itp.