Punkt 5.6 Przegląd zarządzania

Celem zaopiniowania działania SZJ przeprowadza się przegląd SZJ. Przegląd systemu zarządzania jakością musi określić przydatności, adekwatności i skuteczności. Są zasoby SZJ i kontroli, które zostały zaplanowane i wdrożone odpowiednie i skuteczne dla QMS być skuteczne w osiąganiu klientów i wymogów regulacyjnych, oraz w osiąganiu celów dotyczących jakości? Zmiany są konieczne dla poprawy produktów, procesów i wykorzystania zasobów?

Byłoby logiczne, aby proces przeglądu zarządzania, które ma szczególne wymagania dotyczące wejścia przeglądu zarządzania, wartości dodanej przegląd działalności i wyników. Procesu powinny dotyczyć częstotliwości, harmonogram, kworum i porządku dziennego posiedzenia przegląd z udziałem kierownictwa firmy.

Do procesu przeglądu zarządzania się za skuteczne, kierownictwo musi zaplanować przegląd wszystkich punktów porządku obrad, kilka prawidłowości i we właściwym czasie podjąć działania zmierzające do zmiany lub poprawy jej części, w tym polityki jakości i celów. Aby uniknąć problemów na częstotliwości i zakresu kontroli, skutecznym sposobem byłoby włączenie do porządku obrad pozycji QMS regularnych miesięcznych lub kwartalnych spotkań operacyjnych.

Punktów porządku obrad w pkt 5.6.2 zostaną omówione szczegółowo w różnych inne klauzule jak nadejdzie. Na przykład większość przedmiotów klauzuli 5.6.2 programu pojawią się w punkcie 8.

Przegląd zarządzania powinien być w formie skróconej, pokazano SZJ i wyników operacyjnych mierzone działalności i planów jakości, klientów i regulacyjne cele i cele. Stosowne działania muszą wynikać z takich przeglądów.

Przegląd decyzje i działania muszą odnosić się do poprawy produktów i procesów, a nawet tworzenie nowych, zapewnienia większych środków, a może poprawa efektywności istniejących zasobów, poprawa kontroli QMS, politykami i celami oraz poprawy ogólnej skuteczności systemu zarządzania jakością i zadowolenie klienta.

Obowiązków i terminów należy dołączyć te decyzje i działania. Wykonywania tych działań musi być kontynuowane na kolejnych posiedzeniach przeglądu zarządzania.

Wskaźniki wydajności do pomiaru efektywności procesu przeglądu zarządzania mogą obejmować – osiągnięcie jakości i poprawy satysfakcji klientów w ocenie (zob. celów systemu zarządzania jakością zgodnie z pkt 5.4.1 notatki).

Punktem 5.6 nie wymaga „udokumentowane” procedury. Jednakże, trzeba określić i udokumentować proces przeglądu zarządzania jako część systemu zarządzania jakością (patrz punkt 4.1). Należy również określić, jakie konkretne dokumenty potrzebne są do skutecznego planowania, przebiegu i kontroli tego procesu (zob. pkt 4.2.1d). Dokumenty te mogą obejmować – udokumentowane procedury przeglądu zaplanowanych, program i formy działania, itp., w połączeniu z niepisanych praktyk, procedur i metod.

Zarządzanie przeglądu dokumentacji musi obejmować tematy omawiane; decyzji; odpowiedzialność za działania naprawcze lub ulepszające i terminów związanych; zapewnienie środków oraz dalszych działań w następstwie wcześniejszych przeglądów zarządzania.