Punkt 6.2 Zasoby ludzkie

Jak wspomnieliśmy w punkcie 5.1e  najwyższe kierownictwo jest odpowiedzialne za zapewnienie dostępności zasobów, który obejmuje zasoby ludzkie. Klauzula 5.5.1 wymaga ścisłego kierownictwa określenie organizacji i jej zadania i upoważnienia. Punkt 6.1 wymaga odpowiednich środków finansowych (np. HR) ustalane i usług. I tutaj w pkt 6.2 szczególne wymagania dotyczące kontroli HR są zdefiniowane.

Planowania kontroli HR proces musi zawierać określenie – kryteria kwalifikacji, ocena umiejętności identyfikacji potrzeb szkoleniowych; rodzajów szkoleń; zapewnienie szkolenia, sposób oceny efektywności szkoleń, metody przekazywania wiedzy o znaczeniu wymogów jakości i wskaźników jakości zgromadzenia, wszystkich pracowników.

Mimo, że szkolenie może w końcu jest najlepszym rozwiązaniem, nie wychodzą na inne działania, takie jak, zmiana procesów, poprawy procedur, obracanie pracy, outsourcing, lub rekrutacji w pełni ludzi szkolenia.

Kryteria kwalifikacji muszą być rozwijane w oparciu o odpowiednie wykształcenie, umiejętności, wykształcenia i doświadczenia do działań, zadań, funkcji i procesów. Poziom i rodzaj tych kwalifikacji, umiejętności, wykształcenia i doświadczenia zależy od złożoności produktów, procesów, technologii i klientów oraz wymagania prawne.

Jest do organizacji, aby ustalić niezbędne kryteria dla różnych funkcji i działań mających wpływ na produkt i zarządzania jakością w oparciu o te czynniki. „Umiejętności Matrix” jest przydatnym narzędziem wykorzystywanym przez organizacje w celu określenia i zarządzania poziomów kompetencji wymaganych przez różne działania i funkcji.

Organizacji przechodzi poważne zmiany na wzrost lub spadek, nabycie, nowych technologii i nowych produktów i procesów, także wiele organizacji ich pracy, teraz outsourcing produkcji zaoszczędzić na kosztach wynagrodzeń i świadczeń. Pracy związanych z niezgodności mogą łatwo powstać w takich przypadkach. Dla procesu planowania HR musi zapewnić, że umowy i personelu agencji prace mające wpływ na jakość produktu posiadać odpowiednie kompetencje oraz szkolenia. Odpowiednie zapisy powinny być przechowywane w takich szkoleń.

Świadomość jakości musi koncentrować się na spotkanie klientów i wymogi regulacyjne. Procesu w celu promowania jakości świadomości może obejmować stosowanie metod, takich jak – cross-funkcjonalnych zespołów, udział w planowaniu jakości, koła jakości, sugestie poprawy, warsztaty produktu, zero wad programów, wykaz recenzję produktu, itp.

SZJ personel musi być zmotywowany do osiągnięcia celów w zakresie jakości organizacji. Proces motywowania pracowników może obejmować stosowanie metod, takich jak – nagrody uznaniowe dla pracowników, programach szkoleniowych; opinie wydajności, ankiety pracownicze, plakaty, etc.

Należy ustalić i prowadzenia odpowiednich rejestrów edukacji, szkolenia, umiejętności i doświadczenia. Rejestry te muszą wykazać skuteczności działania kontroli procesu HR (patrz zdanie pierwsze pkt 4.2.4 zapisy jakości).

Wskaźników wydajności do pomiaru efektywności procesu HR w celu określenia kompetencji i potrzeb szkoleniowych pracowników, mogą obejmować – rotacja pracowników, skarg pracowniczych kilku przypadkach stwierdzono niewykwalifikowany personel wykonujący działalność SZJ; wielu przypadkach kryteria kwalifikacji nie zostały spełnione, a wielu przypadkach nie ma kompetencji szkolenia lub zapisów prowadzi itp.