Punkt 7.6 Nadzorowanie wyposażenia do monitorowania i pomiarów

Wymagania, co musi być mierzony (patrz pkt. 4.1c i 7.1c) i kryteria przyjęcia (patrz pkt 7.2.1; 7.1c; 7.3.3c) mogą pochodzić od klientów, regulacyjnych, przemysłu i Twojej organizacji własnych.

Planowania realizacji produktu (patrz punkt 7.1) należy określić następujące – co do konkretnego produktu i cechy procesu należy kontrolować i mierzyć; kryteriów przyjmowania produktu, rodzaj monitorowania i pomiarów urządzeń potrzebne; częstotliwości – na co etapach realizacji to zrobić, wielkość próby itd.

 

Następnie należy ustalić, jakie urządzenie jest odpowiedni dla każdego pomiaru i monitorowania wymogu. Uwagę należy zwrócić na możliwość pomiaru (dokładność) w urządzeniu, które mogą być kilka razy większy niż kryteria tolerancji pomiaru produktu.

Zależy to od branży i jesteś w krytyczności zastosowania końcowego produktu (np. wymagań precyzji dla łożyska mogą być znacznie większe niż powiedzieć do cięcia tkaniny do koszuli).

Personel przy użyciu musi mieć kompetencje i szkolenia w zakresie korzystania z urządzeń w zakresie ich funkcji, zakres i dokładność pomiarów, niezawodność, obsługi i konserwacji.

Urządzenia pomiarowe mogą zawierać narzędzia pomiaru i badania; sprzętu, sprzętu i oprogramowania. Mogą one być własnością danej organizacji, pracowników lub klientów. Urządzenie może być stosowany w celu sprawdzenia produktu, jak również do pomiaru zgodności procesu (np. temperatury w piecu).

Poza przyrządami pomiarowymi wykorzystywane do zgodności wyrobu, może być konieczne do kalibracji i kontroli niektórych urządzeń stosowanych w procesach związanych i peryferyjnych, takich jak urządzenia produkcji oprzyrządowania, konserwacja itp.

Aby zapewnić ważność wyników pomiarów i monitorowania, urządzenia kontrolno – pomiarowe muszą być kontrolowane. Proces jest wymagane, w celu kontroli – identyfikacja monitorowania pomiaru; wybór, zakup, identyfikacja; status; odwzorowania, weryfikacji, korekty lub zmiany regulacji; użytkowania, obsługi, konserwacji i przechowywania, szkolenia, obsługa niezgodnego wyposażenia kontrolno-pomiarowego itp.

Należy zachować odpowiednie zapisy w celu wykazania skutecznego działania i sterowanie procesami pomiarowymi (patrz pkt 4.2.4). Rejestry te muszą zawierać zapisy kalibracji i weryfikacji powiązać krajowe, międzynarodowe i inne odniesienia użytych do kalibracji.

Urządzenia wszystkie używane do weryfikacji produkt musi być zdolna do kalibracji, weryfikacji lub obu. Ustawienia kalibracji, korygowanie wyposażenia, zazwyczaj dostosowując go do meczu lub zgodne znane i niezawodnego ustalenia normą (np. dostosowanie mikrometra lub zacisk spełniania mistrza bloków powiązana z krajowymi standardami).

Weryfikacji potwierdzającej, że spełnia kryteria do przyjęcia lub wykonywania krajowych standardów pomiaru i nie wymaga jakichkolwiek poprawek lub korekty (np. sprawdzania linijki lub taśmy środek przeciwko skalibrowany władcy, który został skalibrowany do normy krajowej). Linijki lub taśmy środek ogólnie nie jest zdolna do kalibracji i kiedy wysiada z kalibracji jej stosowanie należy przerwać.

Wymóg ten ma zastosowanie również do korzystania z oprogramowania komputerowego, których możliwości i status kalibracji musi być ustalony przed pierwszym użyciem, a w określonych odstępach potwierdzone (zweryfikowane).

Należy określić częstotliwość i sposób kalibracji dla każdego typu i poziomu (hali, laboratorium lub standard) wyposażenia pomiarowego. Rekordy kalibracji musi określić, jakie normy użyte do kalibracji i śledzenia show norm użyć w Twojej zakładu do norm krajowych lub międzynarodowych.

W rzadkich przypadkach, normy krajowe lub międzynarodowe nie mogą istnieć do kalibracji konkretnego wyposażenia. W takich sytuacjach należy rozważyć użycie przemysłu, producenta lub nawet swój własny standard organizacyjny, aby potwierdzić dokładność i niezawodność. Konsultacje z klientem umowy, jeśli wymagają tego okoliczności.

Planu jakości musi określić pomiaru i monitorowania wymagane w tym częstotliwość pomiaru i kryteria przyjęcia. W zależności od ryzyka oraz dokładność i niezawodność pomiarów potrzebne, warto robić badań statystycznych na sprzęcie odwołuje się plany jakości. Zapewnienia, że personel przeprowadzający takie badania statystyczne są szkoleni i kompetencje w tym zakresie.

Mnogość dostępne jest oprogramowanie do zarządzania i kontroli mierników. Istnieje wiele metod w celu określenia dopuszczalnego sprzętu i ich status kalibracji. Metod wybierzesz musi uwzględniać zalecenia producenta, częstotliwość korzystania, środowisko pomiarowe jest stosowany w; ryzyka nadużycia lub nieprawidłowego narzędzia używane itp.

Tam gdzie znajduje się obecnie kalibracji, należy podjąć odpowiednie działania korygujące w celu powstrzymania i ponownego sprawdzenia towaru, w zakresie praktycznych. Jest to oprócz zawierające, naprawy i ponownej kalibracji wadliwego urządzenia.

Klienta lub wewnętrznych zmian technicznych może doprowadzić do zmian w pomiarze produktów, wymogów i / lub być wykorzystywane do pomiarów. Zmiany te zwykle odzwierciedlenie w planie jakości.

W przypadku korzystania z zewnętrznych usług kalibracji, nadal oczekuje się nałożyć szczególne wymogi kontroli tej klauzuli do organizacji zewnętrznej. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zobowiązując ich do ISO 9001 lub sektora szczególnych, takich jak standard ISO / IEC 17025.

W przypadku gdy charakter Twojej działalności nie wymaga stosowania sprzętu pomiarowego (np. usług finansowych, takich jak doradztwo kredytowe), trzeba jasno określić tego wyłączenia do zakresu zarządzania jakością, w jakość obsługi.

Punkt 4.1f  wymaga ciągłego doskonalenia procesów. Zastanów się, stosując odpowiednie wskaźniki wydajności, takie jak miesięczne trendy – liczba obecnie przyrządów kalibracji lub liczby przeszłości ich kalibracji terminie; liczba wyposażenia kontrolno-pomiarowego używana i nie kontrolowane; itp. Wykorzystanie tych wskaźników do zaostrzenia i poprawy skuteczności swojego procesu.

Punkt 7.6 nie wymaga „udokumentowane” procedury. Jednakże, trzeba określić i udokumentować wszystkie procesy rozwiązania tej klauzuli jako część systemu zarządzania jakością (patrz punkt 4.1). Dla tych procesów, należy również określić, jakie konkretne dokumenty, kontroli i zasoby są potrzebne (patrz 4.2.1d pkt. I 7.1b.).

Możesz użyć plan jakości produktu; udokumentowane procedury lub innych kombinacji szczególnych praktyk, procedur, dokumentów i metod. Spójrz na ryzyko związane z danym produktem, procesy i zasoby w określanie zakresu udokumentowanych kontroli trzeba mieć (zobacz pkt 4.2.1 notatki).

Wskaźników wydajności (do pomiaru efektywności procesów, które kontrolują wyposażenie), mogą obejmować zmniejszenie – w rejestrze znaleziono przeterminowane do kalibracji i używane; zmniejszenie uszkodzony, niekontrolowane i nieskalibrowane urządzenie używane; zmniejszenie niewykwalifikowany personel jest za pomocą sprzętu zmniejszenie straty w sprzęcie, zmniejszenie kalibracji itp.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *