Punkt 8.1 Postanowienia ogólne – Pomiar, analiza i doskonalenie

Należy planować i realizować procesy pomiaru, analizy i poprawy zdrowia swojego systemu zarządzania jakością. W centrum tych procesów musi być od produktu i zgodności procesu i poprawę efektywności systemu zarządzania jakością. Rozważyć stosowanie różnych metod, w tym metod statystycznych.

W zakresie planowania, co śledzić i mierzyć, daj nam przeglądu celów dotyczących jakości ustaliliśmy w pkt 5.4.1 i wszystkie wskaźniki wykonania zadań, ustalone dla każdego z naszych procesów i działań SZJ. Musisz uważać, by nie przytłoczyć swojej organizacji z celami, ponieważ może to spowodować więcej frustracji niż pozytywne rezultaty. Start z celami, które koncentrują się na wymaganiach klienta spotkania i powoli rozwijać istotne cele dla kluczowych procesów i podatnych na ryzyko procesów, jak pierwotne cele zostały osiągnięte.

Planowanie procesów pomiarowych i analizy danych musi uwzględniać metody i środki (czas, siły roboczej, komputera, oprogramowania, narzędzi statystycznych, itp.) niezbędne do zbierania, organizowania i analizowania danych systemu zarządzania jakością produktu i wydajność. Pomiar polega na fizycznym pomiaru cech produktu lub procesu w oparciu o kryteria akceptacji parametrów w zdefiniowanych odstępach czasu i pobierania próbek, wielkości, z wykorzystaniem gotowych urządzeń pomiarowych. Wyniki pomiarów mogą nie zawsze być w pełni zarejestrowane

 

Użyj swojej organizacji cross-funkcjonalnych znajomość wymagań klientów, produktów, technologii, procesów produkcyjnych, etc w celu ustalenia, co do stosowania metod statystycznych dla każdego procesu i do jakiego stopnia ich wykorzystania. Włączenie tych metod w planie jakości.

Metody statystyczne w celu sprawdzenia właściwości produktu i parametry procesu obejmują: – analizy zdolności procesu, karty kontrolne, analiza Pareto, analiza wariancji (szczególne przyczyny, wspólna sprawa).

Określenie i wdrożenie odpowiednich szkoleń i wymagań kompetencyjnych dla wszystkich pracowników, z wykorzystaniem metod statystycznych, narzędzia i analizy.

Monitoring obejmuje prowadzenie bieżącego zwykle okresowe kontrole w celu ustalenia, czy właściwości produktu lub procesu parametry są w dopuszczalnych granicach. Monitorowanie może być wykonane ręcznie lub automatyki (komputery lub elektronicznych czujników, itp.). Częstotliwość kontroli mogą się różnić od ryzyka i niezawodności produktów i procesów. Monitoring jest również przydatna w celu ustalenia zakresu i częstotliwości i pomiarów procesu. Wyniki kontroli mogą lub nie mogą być zarejestrowane.

Jeżeli którekolwiek z monitorowania, pomiaru i analizy procesów są wykonywane poza miejscem (np. w dużych organizacjach, opinie satysfakcji klienta może być dokonywane w centrali), to SZJ musi zawierać poza miejsce procesy w Twoim SZJ i zapewnienia, że takie procesy zgodne z wymogami ISO 9001. Dowodów poza teren obiektu zgodności może obejmować – kopię ich certyfikacji ISO 9001, wyniki audytów wewnętrznych ISO 9001; audytu zewnętrznego obiektu itp. Oczekuje się, płynąć w dół, aby poza terenem obiektu, w odpowiednich wymagań, które masz do wykonania, nie można przeprowadzić proces na własne placówki.

Punktu 8.1 nie wymaga „udokumentowane” procedury. Jednakże, trzeba określić i udokumentować wszystkie procesy rozwiązania tej klauzuli jako część systemu zarządzania jakością (patrz punkt 4.1). Dla tych procesów, należy również określić, jakie konkretne dokumenty, kontroli i zasoby są potrzebne (patrz 4.2.1d pkt. I 7.1b.). Możesz użyć plan jakości produktu; udokumentowane procedury lub innych kombinacji szczególnych praktyk, procedur, dokumentów i metod. Spójrz na ryzyko związane z danym produktem, procesy i zasoby w określanie zakresu udokumentowanych kontroli trzeba mieć (zobacz pkt 4.2.1 notatki).

Wskaźniki skuteczności nie są potrzebne do tego punktu, ponieważ zapewnia kierunku stosowania metody monitorowania i pomiarów i narzędzi dla wszystkich procesów SZJ. Jednak wyjście metody monitorowania i pomiarów wykorzystywane przez proces SZJ dostarcza użytecznych wskaźników do określenia stopnia zgodności produktu z wymaganiami i SZJ i czy SZJ został skutecznie wdrożony i utrzymywany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *